söndag 16 september 2012

Workshop -Skrubb och Salva!

 

I torsdags lärde vi oss göra salvor och skrubb av vår hobbyhäxa Cecilia!


Jag måste säga att skrubben är nog den bästa jag någonsin provat!
Det är inget som tar jätte lång tid eller är speciellt svårt och den håller i 6 mån i rumstemperatur! 

I skrubben är det socker, olja, örter och eterisk olja(doft olja). Jag hade björklöv, ringblomma, honung och tea tree olja i min skrubb för att det passar min hud..jag kommer faktiskt inte ihåg vilka egenskaper de hade..men den funkar jättebra!



På Bilden har vi Helena Nord som var på besök!



Förstår inte varför jag inte har fått lära mig detta innan! Vi kom fram till att det borde vara något man lär sig i skolan, på hemkunskapen eller liknande. Salva är ju något som alla använder då och då. Det var inte svårt att göra själv, och man slipper alla konstiga tillsatser som finns i, som fossil olja?..varför? 

Tack för en jätte trevlig kväll i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar