onsdag 18 juli 2012

Slutprojekt Cecilia Tunberg

Hej! 
Här kommer en liten presentation av mitt slutprojekt på Recycle Design - Återbruk.   

GROVSOPOR?

Idén till mitt slutprojekt kom då jag märkte hur mycket som slängs i grovsoprummet i mitt bostadsområde. Det är allt mellan cykeldäck, hela soffor, stolar, kläder, gosedjur, TV-apparater mm. Mycket av detta skulle kunna få ett nytt liv bara genom att skänkas till valfri loppis. Det mesta skulle kunna få nytt liv genom att använda materialet och tillverka något annat! 
Av allt jag samlat ihop valde jag tillslut att skapa två coola sittmöbler:


Avgasfri Moppepall - En pall tillverkad av en mopedsadel och en konstruktion av ett par bordsben i trä som jag också målat om i turkos. Tyget i bakänden kommer från loppis. Pallen blev både stadig och bekväm.  


Klädpuff - En cylinderformad sittpuff av en blandning av tröjor och sjalar inspirerad av ett lapptäcke. Yttertyget går att ta av med en dragkedja och innerpuffen är fylld med frigolitspill från en elektronikfirma, i botten har jag fyllt med tygspill vilket gör puffen mer stabil.

Bilder av Helena Nord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar